4D форматындағы көшбасшылық

«АлЭС» АҚ үш ЖЭО өндірістік департаменттерінің құрылымдық бөлімшелерінің жиырма басшысы «4D көшбасшылық. Командалық тиімділік» тақырыбында оқытудан өтті.

Сабақтарды сертификатталған жаттықтырушы, бизнес-жаттықтырушы, психолог Людмила Серікбаева өткізді. Ол – аккредиттелген жаттықтырушы-оқытушы және Қазақстандағы ICBT халықаралық мектебінің өкілі, Қазақстандағы 4D жүйесінің провайдері.

NASA-да 4-D жобаларының осы әмбебап жүйесін енгізген әзірлеуші және бірінші жаттықтырушы – американдық ғалым, астрофизик Чарльз Дж. Пеллерин болып табылады. Оның әдістемесі коммуникацияны мүмкіндігінше қысқа мерзімде жақсартуға, өнімділікті арттыруға, жауынгерлік рухты нығайтуға, команданы компанияның нәтижелері мен мақсаттарына бағдарлай отырып біріктіруге мүмкіндік береді. Чарльз Дж. Пеллерин жүйені құрып қана қоймай, әдістемені әзірледі, сонымен қатар іс жүзінде бірінші болып жоғары тиімді команда құрды.

– 4-D жүйесі – көшбасшылықты дамыту және нәтижелі командалар құрудың әмбебап әдістемесі. Ол әлемнің 15 елінде жұмыс істейді, ірі корпорациялардың бизнес-процестерін ұйымдастыруда да, шағын бизнес командалары үшін де өзінің тиімділігін дәлелдейді, – дейді Людмила Серекбаева. – Оны біріктіру үшін дәстүрлі әдістермен салыстырғанда аз уақыт пен ресурстар қажет. 4-D Пеллерин процестері NASA-дағы жүздеген жобалау, инженерлік және басқару топтарының өнімділігін айтарлықтай арттырды. Бұл қарапайым логикалық процестерді жалпы қабылданған тренингтерді жақтайтын техника мамандары жақсы меңгереді.

Дәл осы мақсаттар – команданы біріктіру, нәтижелерге бағыттау, бәсекелестік артықшылықтарды жұмылдыру «АлЭС» АҚ-та тренингтер өткізу барысында қолданылды.

Жүйе саланың міндеттеріне оңай бейімделеді және өндіріс командирлеріне көшбасшылық түрін анықтауға, ортақ мүдделерді ескере отырып, командалық нәтижелерге қол жеткізу үшін 4-D жүйесіндегі көшбасшылық құзыреттілікті арттыруға, адам факторына байланысты тәуекелдерді басқару дағдыларының деңгейін арттыруға, топты біріктіретін және күшейтетін әлеуметтік контекст құруды үйренуге мүмкіндік береді.

Жақында экономикада және әлеуметтік салаларда психологияға тиісті көңіл бөлінбеді, олар оны тек іргелі ғылым деп санап, практикалық маңыздылығын көрмеді. Сонымен қатар, топтар, ұжым психологиясы, әлеуметтік психология мақсаттарға жетудің маңызды құралдарының біріне айналатынын көрсетті, соның ішінде өндірістік құрылымдарда жиі қолданылады.

– Бұл сабақтар жұмыс процесінде туындайтын көптеген жағдайларға жаңа көзқараспен қарауға мүмкіндік берді. Тренинг дағдылар мен білімді тәжірибеде қолдану мүмкіндіктерін көрсетті, – дейді 1-ЖЭО турбиналық цехының бастығы Мұрат Сәрсенбаев. – Атап айтқанда, қызметкерлермен жұмыс істеу кезінде өз және қызметкерлердің эмоцияларын басқара білу маңызды. Тағы бір практикалық қорытынды тапсырмаларды нақты қою қабілетіне қатысты.

Тренинг тек тапсырмаларға баса назар аударып қана қоймай, оларды шешуге арналған құралдар береді. Бұл энергетиктер атап өтетін сабақтардың практикасында жасалды.

«Мен міндеттерге баса назар аудару сияқты дағдыларды бөліп көрсетер едім», – дейді Владимир Павлов, А.Жақұтов ат. 2-ЖЭО эклектика цехының бастығы. – Сабақта кең ойлауға, көшбасшылық қасиеттерді дамытуға және шыдамды болуға үйрендік. Бұл жұмыс процесінде маңызды.

Айтпақшы, тренингтерден өткен көптеген энергетиктер олардың практикалық артықшылықтарына баса назар аударды, олардың көпшілігі адамдармен жұмыс істеуде дағдылардың игерілуін атап өтеді. Бұл процесте эмоцияларды басқару, оларды бақылау, ұстау өте маңызды.

Бұл қорытынды сабаққа қатысушылардың көптеген сауалнамаларына енгізілген. Дәурен Баубаев, А. Жақұтов ат. 2-ЖЭО қазандық цехының бастығы бұл тезисті өте қысқа, бірақ нақты тұжырымдады. Ол оны «психологиялық жиынтық» деп атап, өндірістік ұжымда жұмыс істеу үшін үнемі қажет болатын «эмоционалды сабырлылыққа» жатқызды.

Бұл, мүмкін, командалық жұмысты құрудың басты кілті, оның маңыздылығын тренинг тыңдаушылары да атап өтті. Энергетика – бұл жалғыз орындауға болатын сала емес, бұл команданың, ұжымның біріккен жұмысының саласы. Ұжымдардың көптеген алгоритмдерін психологтар зерттеп, сипаттап берді, сонымен қатар команданы басқарудың типтік қателіктері және оларды шешу жолдары да айтылды.

– Сабақтарда ұжымның проблемаларын анықтау және оларды шешу мәселелері көтеріліп, талданғаны өте маңызды, – деп атап өтті 3-ЖЭО ЭЦ бастығы Владимир Пустовалов. – Тренингтерде, рөлдік ойындар барысында мінез-құлық түрлері, 4D процестері талданатыны жақсы. Менің ойымша, бұл бәрімізге іс жүзінде әдеттегі қателіктерден аулақ болуға және жақсы нәтижелерге қол жеткізуге көмектеседі.