Нағыз Кулибин…

Батыс жылу кешенінің жылу автоматикасы және өлшеу цехының бастығы Роман Крайновтың әріптестері осылай атайды

Бала кезімнен мен арқылы жаңа нәрсені білуге, дайын бұйымдары сатып алу арқылы емес, құрастыра тәжірибе жинауға қызығушылық таныттым. Менің ойымша, теорияның материалдық көрінісін күшейтуі керек. Басында бәрі бір қарағанда жай қиял, шындыққа жанаспайтын сияқты. Бірақ бәрі шынайы болып шығады.

2016 жылы мен BMW көлігін жаңартуды шештім. Маған түйіндерді автоматтандыру механизмдері үшін бөлшектер қажет болды. Корпус бөлшектерін және кейбір бөлшектерді тапсырыспен алдырту автокөлік жасау тұжырымдамасынан тыс шықты. Сондықтан мен сандық басқарылатын станокты өз қолыммен жасаймын деп шештім. Сегіз айдан кейін ол дайын болды.

Станок «кішкентай» болып шықты, барлығы 105 кг. Станокта жұмыс істегенде маған Autocad (САПР) сияқты автоматтандырылған жобалау жүйелерінде жобалау дағдылары пайдалы болды. Компас-3D және SOLIDWORKS жүйелерін нөлден бастап үйренуге тура келді. Барлық бөлшектер мен станоктар электронды түрде жасалды және беріктігі тексерілді.

2016 жылдан бастап біртіндеп станоктар паркі жобаланып, құрылды. Әр станок, әр бөлшек есімде. Барлығына көп уақыт пен қаржылық ресурстар жұмсалды.

Станокты жасауға күрделілігіне және компоненттерді жеткізуге байланысты екі айдан екі жылға дейін уақыт жұмсалады. Мен машиналарды алюминий профилінен, болат парақтан, профильді құбырдан, шойын құймаларынан жасаймын. Бір машина 120х12 мм алюминий шинасынан жасалған.

Барлығы бес станок қалпына келтіріліп, жаңартылып, төрт жаңа станок жасалынды. Менің ең үлкен жетістігім – аналогтық басқару жүйесінің орнына құрастырылған ішкі жану қозғалтқышының инъекциясы мен тұтануын автоматты сандық басқару жүйесі. Ол үшін қозғалтқыштар мен қолданыстағы отын жүйелері жұмысының негізгі принциптерін нөлден бастап зерделеу, қажетті бастапқы деректер мен сенсор түрлерінің спектрін талдау, үлкен деректер массивтерін талдау қажет болды. Өңдейтін қолданыстағы жүйені талдау және диагностика жүйесін құру, нақты уақыттағы операциялық жүйе RTOS негізінде 8 разрядты RISC микроконтроллерлеріне арналған бағдарлама әзірлеу, әзірленген тренажерде жөндеу жүргізу қажет болды. Электр магниттік үйлесімділіктің автомобиль талаптарын ескере отырып, электрондық схемасы жобаланып, қадағаланды, ПХД жасалды, компоненттерді орнатылды, корпусқа орнатылып, автомобильде пайдалануға берілді. Осыған 2011 жылдан 2014 жылға дейін үш жыл кетті.

Машиналарды жинауды үйренгісі келетіндер үшін сіздерге автоматты дизайн жүйелерінен бастауға кеңес беремін. Сатып алынған бөлшектердің өлшемдері белгілі, қалғанын САПР-да қажетті өлшемге келтіруге болады. Материалға қосымша шығындар болмаса, түйіндердің үйлесімділігін тексеру мүмкіндігі бар. Сіз түйіндерді де, бүкіл құрылымды да қаттылық пен беріктікке тексере аласыз.

Мен барлық бос уақытымды хоббиіме арнаймын. Менің ұраным бар: ешкім көрмеген кезде де жақсы жасау. Жеке үй сатып алып, шеберханамды кеңейтуді армандаймын.